Lös"hoppning"

Idag, lördag började vi dagen med en god hotellfrukost. På schemat stod sedan några kundbesök på Granngården-butiker i Sjöbo, Ystad och Malmö. Vi har klara ganska lagom till lunch så vi for till hotellet och bytte om och sedan till Flyinge. Passade på att äta där och tittade på hingstdressyren samt presentationen av de nypremierade hingstarna. Eftersom Mattias inte är hemma i helgen så fick vi roa oss själva med Silver idag. När vi kom bort till Hviderup skulle de precis börja löshoppa, så vi hann se Rutger. De undrade om han gjort det förr och jag tycker det var bra att han nu fick göra nåt han provat förut, så fick stalltjejerna klart för sig att han faktiskt kan röra på sig. Han tyckte det var roligt med lite bommar, fast det var inte mycket till hoppning... Bommar på backen...löjligt lätt tom för en dressyrhäst, sa Rutger. Jag har blivit så himla förkyld, så just nu känns det mesta lite jobbigt. Ont i halsen, snuva och huvudvärk :-( Hoppas det går över snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE