Shopping

Än har det inte blivit nån ridning för mig och Conny. Planen var ju att sätta igång den här veckan. I helgen var det så mycket att göra, så det var inte att tänka på att försöka hinna med nån ridning. Men se, igår när jag kom till stallet var han svullen i sitt andra knä (inte det som varit skadat) Det är väl som självaste den att det ska vara nåt hela tiden. Han hade tydligen muckat med en av de äldre i hagen. Skyll dig själv slyngel, sa hagkompisen.
 
Jag har haft fullt upp med jobb, så det har blivit att sitta på kontoret istället. Idag tog jag ett brejk och gick på Mittnätverket Vendelas årsmöte. Passade på att göra en femminutersshopping också. Planen var att köpa ett överlack till naglarna, men jag hittade en del annat kul också. Det är bra med presentkort - man kan shoppa utan att det märks i plånboken :-) Så jag tackar nu  för de fina födelsedagspresenterna. Det här blev det:
 
 
Två (ekologiska) färgglada linnen i spygrönt och chockrosa ;-)  En plommonfärgad kavaj och matchande sjal (jag som aldrig velat köpa lila = tantfärg ) och en sjal i blågrönt som matchar både linnet och en kavaj jag redan har. Överlack och två färgade nagellack.
 
Jag gillar kavajer och det är ett mycket användbart plagg i jobbet, dessutom enkelt att variera och kombinera. Att jag tycker om nagellack lär väl vara allmänt bekant...?
 
Jag är ingen storshoppare, men när andan faller på så går det undan. Tanken var att handla lite snyggt när  vi var i skåne, men då var jag helt omotiverad så det blev inget, förutom en stalljacka i ridsportbutiken i Flyinge (lila haha).
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE