Sista dagen i skåne

Idag är det sista dagen i Skåne. Det har varit helt underbart väder med sol och 10 plusgrader. Ingen av oss vill åka hem till snön och kylan, men arbetet hopar sig hemma så det är nog inget att välja på.
 
Vi åkte ut till Hviderup direkt efter frukost och parkerade oss i manegen. Precis som tidigare dagar har vi fått se ett gäng fina hästar, även om det var lite mindre fullbelagt än tidigare. Det fina vädret lockade tydligen till uteritter. Rutger har fått skaplig kläm på det där med longering nu. Mattias satt upp en stund idag och provade även på lite trav. Rutger skötte sig hur bra som helst :-)
 
Första travstegen med ryttare.
 
Strax innan lunch stod hingstfotografering på schemat. Den nygodkända Certus "Curre" skulle plåtas. Vi fick agera vift och sprattelhjälp för att få en intresserad look. Kul att vara med och se hur proffsen jobbar. Kan bara konstatera att det inte är helt lätt att få en häst att agera fotomodell. Det är alltid nåt ben som står fel eller nåt öra som spretar och när den äntligen står bra så gäller det att vara med den millisekunden... Jag tog i alla fall några ridbilder med mobilen.
 
 
På eftermiddagen red Mia ett pass på Silver. Idag var han riktigt fin. Återstår att se om det går att se något på filmen. Det blev väldigt mycket motljus och solfläckar. Vi missade lunchserveringen på Flyinge idag och åt inte förrän vid fyratiden, efter att jag knorrat om att jag hungrar ihjäl. Helst hade vi väl stannat och sett ännu ner träning. Men vi fick i alla fall se både Ebba och Yantuge, Mattias och Brisbane och så Mia von Essen med en stor fux träna för Kerstin André. Nu blev det käk på Sveriges sämsta (?) vägkrog utanför Flyinge. Uppvärmda fiskpinnar, fsbriksgjord remouladsås och burkpotatis.Tyvärr vill jag minnas att det var lika illa sist, för flera år sedan. Hungriga som vi var gick det ner i alla fall. Note to myself: aldrig mer äta där!
Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE