En dag full av ändrade planer

I förmiddags var tanken att jag skulle börja med att rida. Planerna ändrades dock snabbt då en av mina kunder ringde. Istället för ridning fixade jag bara iordning i stallet och pysslade om Conny och Cloé innan jag for iväg till kunden. Conny tyckte nog det var skönt med ännu en dags vila. Han sov så skönt i vårsolen när jag kom. Den grabben kan verkligen konsten att slappna av, han snarkar högt och ibland ser man att han drömmer för frambenen rör sig.  
 
Här är det dock mamma Cloé som visar hur man gör när man tar igen sig.
 
Passade på att ta nästa kund åt samma håll när jag ändå var i rätt riktning, annars var planen att åka dit i morgon. Lika bra att spara på reskostnaderna. Tyvärr hade jag lite oflyt, först ville inte datorn fungera och sedan blev det strömavbrott :( Det är då man inser att datorn används till precis allt! Hann i alla fall med litegrann innan det blev svart och passade sedan på att göra lite kontoavstämningar i dunklet. Väntade ett tag i förhoppning att strömmen skulle komma tillbaka, men gav sedan upp och åkte åter till Härnösand. Kändes onödigt att kunden ska behöva betala för tid som jag bara kan sitta och vänta.
 
Tog en sväng in på Röda Korset och min favoritfyndbutik Kupan, där jag förstås hittade lite fina grejer. Snart är garderoben full! Känns dubbelt bra att både fynda och bidra till välgörande ändamål.
 
På kvällen mötte jag upp med Stallpelletsgänget för en summeringsträff efter Eurohorse. Det är alltid lika trevligt att träffa dem. Jag längtar till nästa uppdrag som är Falsterbo. Efter en god bit mat på Ristorante Amenta: kantarellsoppa, lammracks med supergod sås och chokladdessert, åkte jag nöjd och mätt hemöver för lite sent kvällsarbete framför datorn. Helt i sin ordning att jobba när det bara rullar hockey på TV:n.
 
I morgon blir det bokföringsjobb hemifrån -om planerna inte ändras ;-)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE