Föreningsbesök mm

Idag har jag varit till Östersund på föreningsbesök med Mittsvenska och SISU Idrottsutbildarna. Efter en god lunch besökte vi först Östersund Frösö Ridklubb och sedan Ås. Trevliga och intressanta besök på båda ställena.
 
Under tiden har det varit full fart på dressyrryttarna i Färsta. Jag fick nöja mig med att följa dem via resultatrapportering på internet och roliga SMS som kom efter ritterna! 
Fia och Upan fortsätter att leverera och var tvåa i MsvA:1 på 66,628%. Grattis!
Dessutom storslam för ryttarkompisarna i Sundsvalls Ridklubb i denna klass -bara SRK ekipage på prispallen! Snart dags för lag??
 
Marita Lund/Diezel, Sofia Westin/Upan L, Isabelle Serrander/Quattro Star F. Grattis! (Bilden från Sofia W)
 
Mia och Silver red ihop kval till nationell MsvA med 63,372%. Grattis till kval! Kanonbra, nu kan de åka med på fler tävlingar :) ...och tur för mig som lite kaxigt sagt att jag var helt säker på att de skulle kvala innan sommaren ;)
Pernilla Lagren och Caiquiri visade att rosetten i söndags kommer att följas av fler och tog andraplaceringen i LA:3 på 68,714%. Grattis!
 
Igår vann Ellen Ågren LC:2 på fina Daisy, även det i Färsta. Med tanke på hur bra det såg ut både på genrepet av programmet och lektionen i måndags är jag inte förvånad över resultatet. De är i kanonform!
 
Det ska verkligen bli kul att fortsätta följa alla ekipage under kommande tävlingssäsong!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE