En kaka till kaffet och mycket annat

Idag hade jag lite sovmorgon och var inte i stallet förrän strax efter 8. Mötte Mia, som hade fodrat och släppt ut (och säkert också hunnit rida) på Gånsviksvägen.
 
Idag var Conny jätteduktig. För första gången fick vi en galoppfattning som kändes sådär självklart enkel i det svåra varvet, och det på första försöket :-) Han varken ökade tempot, stretade i tygeln eller behövde anvisning av spöet.
Jag roade mig även idag med lite mockning i lösdriften. Jag tror att vi blir klara med det sista i morgon, sedan är det bara att underhålla och ta bort det nya som blir. Hurra!
 
Duktiga, numera ganska stora, lillkillen :-)
 
Lite trött blir man allt när man jobbat duktigt...
 
Var på nätverkslunch med Mittnätverket Vendela på Vägg i Vägg och åt god fisk (men med mycket ben). Det är alltid god mat, det enda jag saknar varje gång vi lunchar där är en liten kaka till kaffet. Idag hade jag sån tur att ha en förutseende bordsgranne, som hade tagit med sig en liten bit mörk choklad och bjöd. Smart, det ska jag ta efter! En av deltagarna presenterade sitt företag efter att vi ätit. Det var mycket intressant. Det finns ett helt gäng duktiga kvinnliga företagare i Härnösand, så kul att höra mer om deras företag och lära känna dem.
 Den 28/5 är det dags för nästa evenemang, då en mingelkväll för företagare på Villa Fridhem.
 
Efter lunch fick Conny nya skor. Han uppförde sig exemplariskt och fick väldigt mycket beröm av hovslagarens lärling. Roligt! Hade sedan ett träningspass med Fia och Upan på utebanan. Idag var det ridning utan spö som gällde, för att checka av att Upan verkligen tar skänkeln det där sista lilla. Det är så lätt att peta till med spöet när man har det, och sedan känner man sig som om det fattas något när man kommer in på tävlingsbanan och är utan.
 
Åkte sen för att plocka upp lite jobb hos en av mina kunder på stan och passade då även på att gå in på Kupan. Idag fyndade jag! Har letat efter nya träningsbyxor, men tycker att brallor som man bara ska svettas i ska kosta max 200 spänn! Jag har väl inte sprungit ihjäl mig i sportaffärer precis, men sedan ett par månader tittat in vid de tillfällen jag passerat någon. Expediterna har mest tittat konstigt på mig när jag sagt att det varit för dyrt... Men så idag, ett par fräscha, helt ok svarta och grå träningsbyxor i min storlek på Kupan. För... 25 spänn! Heja!
Av bara farten handlade jag lite till: en svart/vit jacka från Bik Bok, en kortärmad blus, en långärmad lila tröja, en grön T-shirt och en ljusbrun dessertskål i glas (av en modell som jag har sedan tidigare). Allt till det mycket rimliga priset av 145 kronor. Mindre än vad jag tänkt lägga på bara träningsbyxor...känns bra :-)
 
 
Nu ska jag fuska med lite jobb på kvällskvisten eftersom det inte blivit så mycket under dagen. Sambon, han  har åkt på välförtjänt fisketur.

Kommentarer
Postat av: Mia

Klart jag hade ridit också ;D

2013-05-07 @ 22:18:45
URL: http://mwdressage.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE