Nerver

I går kväll jobbade jag på ridskolan för första gången på över ett åt. Elin ringde under dagen och frågade om jag kunde ta de sista lektionena för kvällen. Självklart tyckte jag att det skulle bli kul. Tre grupper blev det, nästan bara kända ansikten, glada gäng som jobbade på utav bara den. Jätteroligt att få ha dem igen! Fick även se en av de nya hästarna i arbete, den store fuxen Pitbull, en mycket trevlig bekantskap.
 
Efter lite sovmorgon i morse och förmiddasgsmys hemma mötte jag upp med Mia i stallet. Eftersom jag hade fått låna Upan idag tog vi sällskap till ridhuset. Idag blev det ridning inomhus eftersom det regnade. Upan kändes ganska bra i grunden, jobbade på att få honom att ligga kvar lite till mot yttertygeln i vänstervarvet för att få bort känslan av en aning vingel in i öppna och volter. Var också på honom att ta i ytterligare lite till men ändå ligga kvar. Han vill gärna smyga upp tempot en aning när man ber om ännu lite mer power. Det blir alltid bättre efter lite arbete i passage.
 
Silver var riktigt fin idag, han blir kort bakom sadeln och bär nacken mycket bättre än han gjort tidigare. I ena varvet är traven kanon och i det andra varvet galoppen.
 
Eftermiddagen har jag tittat en hel del på sändningar från Flyinges treårstest. Ju mer jag tittar desto nervösare blir jag. I morgon strax efter kl 11 är det Rutgers (Cinnober f-10 e: Dalwhinnie u: Cloé e: Uttini ) tur. Knepigt, förra året var jag helt obekymrad. Nu vill jag så gärna att det ska gå bra. Egentligen spelar det ju inte så stor roll, jag har ju fortfarande samma häst oavsett en dags resultat. Det är nog tur för Mattias Jansson, som skall visa, att jag inte hade möjlighet att åka ner. Nu slipper han ha en nervös hästägare i hasorna ;) Jag och Mia kommer att sitta som klistrade vid datorn när det är dags.
 
Rutger i vintras
Första ridturen hos Mattias

Kommentarer
Postat av: Terese

Jag håller också tummarna att det går bra! Kram

2013-05-09 @ 23:01:26
URL: http://tereseengqvist.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE