Cykel med motor

Började morgonen med lite jobb framför datorn. Det visade sig vara en sån där dag när man påbörjar flera saker och inte kan slutföra något för att det saknas underlag. Hoppsan! Men nu har jag ju istället flera "nästanfärdigaprojekt" :D
 
Vid halv tio infann jag mig vid ridbanan för ett träningspass med Fia och Upan. Härligt att äntligen kunna vara ute och rida på riktiga mått! Vi passade på att trimma St.Georgesprogrammet, bara för att försöka skapa en ännu mer avslappnad känsla även när rörelserna måste komma prick på bokstaven. Fia konstaterade att det alltid blir lite spändare i program, och så är det ju. Man vill så mycket och kan inte lägga en extra volt eller ta om ifall det strular. Ganska roligt ändå att Fia själv känner att hon spänner till sig lite i axlarna och att det då blir lite mindre mjukhet i allt de gör. Detta är ju ett ekipage som jobbat på bra och kommit en god bit på väg. För ett par år sedan var det minsann mer än axlarna som blev spända vid tävling. Nu önskar jag bara att de får komma till start i Int I också. Faktum är att det programmet passar ekipaget bättre än Georges.
 
Sedan fick Cloe nya skor, så nu kan hon bära sin nya ryttarinna ut i skogen utan att bli ömfota. Conny får vänta på sina nya skor tills på tisdag. Fia och jag skottade vidare i lösdriften (skiten tar visst aldrig slut) medan hovslagaren jobbade, sedan satte vi oss med en kopp kaffe och en bulle i solen. Härligt!
 
Lunchen fick vänta ytterligare eftersom jag bokat in ytterligare en träning. En av mina tidigare lärlingar passade på att träna program. Efter ett par genomridningar såg det mycket trevligt ut. Nu håller jag tummarna för att hon får en rolig tävlingsdebut med nya hästen i helgen.
 
Nu när det börjar bli sommar skulle jag vilja ha en ny cykel. Min har hängt med sedan jag var 18, det är några år det ;-) Önskar mig en elvariant så jag slipper trampa ihjäl mig i uppförsbackarna på väg hem. Jag tycker dock att de är väl dyra. Jag får väl börja med att åka moppe så länge, kanske kan jag få skjuts av denna:.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE