Skolmästerskap

Började dagen med att slåppa ut och fodra hästarna. Gick sedan bort till ridhuset med Conny som nu vilat 1 1/2 vecka. Longerade en liten stund och red sedan. Han skötte sig bra även på linan, inte minsta lilla busryck trots vilan. Jag hade hoppats att svullnaden på höger framknä skulle gått ner lite under vilan, men icke, det ser lika gräsligt ut ännu :-( Kan inte begripa att han ska vara så känslig. Tog sedan och mockade ett antal kärror i lösdriften och fick sedan en välförtjänt kaffestund på en filt i solen utanför stallet. Satt där i solen och myste och tänkte på hur bra jag har det.
 
Efter lunch drog jag iväg till Nordviksskolan för att döma skolmästerskapet i dressyr.Kul uppdrag.  Alla ryttarna kämpade på bra och hästarna var fina.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE