Veterinärbesök

 
Igår var en dag med många blandade känslor. Förmiddagen började med att Elin på ridskolan hoppade Conny. Första gången under ryttare och han skötte sig som en mönsterelev :-) Han fick mycket beröm av Elin. Jättekul att det funkar så bra direkt med ny ryttare, naturligtvis en fördel att Elin är van unghästryttare och gjorde allt väldigt självklart och okomplicerat. På eftermiddagen hade jag tid på Bergsåker för att bla kolla upp hans framknä, där svullnaden inte vill ge sig. Slutade med en tömning av knä, röntgen runt om, några elaka sprutor och hem för vila :-( Men nu vet vi i alla fall att han är ren på röntgen... Jag har aldrig haft en häst som är så himla känslig för att slå sig. Hoppas han stökar bort allt sånt nu när han är ung, så han kan hålla ihop sedan. Om två veckor är det återbesök. Nu blir det att skjuta på träning för Mattias och gå på bete först istället. Red Upan i morse och sedan for jag med Mia till Östersund. I morgon är det tävling.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE