Lite fölbilder

Hasade mig upp tidigt även i morse, eftersom det regnade så. Tänkte att det var skönt att kunna krypa in under tak innan ridskolan skulle börja med sina aktiviteter. Idag blev det lite bra miljöträning. Man hade ställt iordning inför ridborgarmärkestagning så i mitten av manegen stod ett bord med hjälmar på och en stol, utspritt i ridhuset var sedan uppställt koner, "sockerbitar" och bommar på backen. Conny var lite nyfiken på "sockerbitarna"som han ville provbita i och sparka lite på, resten av prylarna var ganska ointressanta tyckte han.  Det är så himla skönt med en fyraåring med hans coola inställning. Vi red runt lite och passade på att ha styrövningar mellan koner och gick över bommarna några gånger.
 
Efter ridpasset på Conny hade jag tre lektioner på utebanan. Började med Fia och Upan som hade lite finslipning av skolor inför tävling i morgon. Han är i gott slag den gamle mannen, så härlig med spänst och schwung i behåll! Därefter en programträning med finfint B-ponnyekipage. Så roligt att se noggrannhet, väl avvägt tempo och stadig form, på en ponny som ser pigg och nöjd ut - i Lätt C :-)  Får de till det precis så på tävling, då skulle jag vilja se poängen! Sist ut var Mia med Silver och idag fick hon den bjudning och tryck som hon inte riktigt fått utomhus tidigare. Jättefin var han!
 
Efter gårdagens treårstest har det så sakteliga börjat sjunka in vilken fin häst jag faktiskt har här hemma i stallet. Conny sprang ju till sig ett gångarts-diplom på testet förra året. Har också pratat med Mattias på telefon om gårdagens treårstest och nu känns det mycket bättre. Rutger hade skött sig kanon på ridprovet och fått uteslutande positiv kritik ( som tex välbalanserad och välutbildad ). Mattias är fortsatt lika positiv till hästen och tycker att han är ungefär likvärdig med Conny vad gäller trav och galopp, skritten nåt pinnhål sämre (Conny hade 9 på skritt, så ok då... ) Dessutom säger han att Rutger är lika lättsam som sin storebror. Nu är planen att han får gå kvar ytterligare ett par veckor hos Mattias och sedan komma hem till betet.
 
Lite bilder på unghästarna från dag 1:
 
Conny nyfödd 2009, kunde nån tro på en diplomhäst? hahaha
...men det börjar fort räta upp sig... Nedan en dag senare:
 
Treåringen Conny
 
Rutger nyfödd 2010.
Tyvärr har jag få bilder på Rutger som liten :(
 
Eivor nyfödd 2012
 
Eivor en dag gammal
Eivor. Vacker som en dag!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE