KM på SRK

Den här veckan har jag gått omkring med ständig träningsvärk. Fia har varit bortrest så jag har fått den äran att rida Upan. Kul att få trimma ett par dagar. Det märks att jag bara styr omkring på treåring i vanliga fall, för oj vad det kändes i höfter, rumpa och lår. Till råga på allt så sitter jag inte särskilt bekvämt i Fias sadel. Vi är ju en aning olika skapta. Mina sittben blir helt bedövade. Men roligt är det :)

För att bättra på träningsvärken tänkte jag gå på Friskis och Svettis i onsdags, bara för att konstatera när jag skyndat mig dit, att det var inställt eftersom det var lov. Det fick bli ett pass på torsdagen istället.

I dag har jag varit till Sundsvalls RK och dömt klubbmästerskap i dressyr. Fick se flera fina ekipage och trevliga hästar. Något som jag iofs redan visste men blev påmind om igen är att lektionshästar är helt fantastiska varelser!


Arkivbild på Conny.

Conny har fått en liten utebox så nu slipper han stå inne ensam hela dagarna. Han verkar mycket nöjd med det och har skött sig exemplariskt. På tisdag är det dags för en ny spruta hos veterinären.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE