Vinterskoning

I morse släpade jag iväg med Cloe och Rutger till Stall Specksta för skoning. Jag var urtrött när jag klev upp. Hade för ovanlighetens skull sovit uruselt. Undrar om det påverkar att det är fullmåne?
Jag är glad att jag har så snälla unghästar att jag kan ta Cloe i ett snöre och Rutger i ett annat samtidigt. Det funkade lika bra att gå så med Conny förra gången. Det tar ca 20 min att gå mellan stallen.
Cloe har nu fått vinterskor och sulor runt om. Rutger som ju vintervilar, fick bara skor och sulor fram och Conny som står i sjukhage verkades enbart.





Efter lunch jobbade jag med löner och i kväll har jag haft mina onsdagsgrupper på ridskolan.

I morgon är det utbildning på gång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE