Veckan som gick

Det har hänt en hel del under veckan som gått. Det är ibland svårt att få tiden att räcka till för uppdateringar.
 
Trenden med massor av lektioner har hållit i sig, tack och lov går det att vara utomhus ännu även om det kan vara lite mörkt, blött och ruggigt. Det blir värre när det fryser på och blir hårt och halt så man måste in i ridhus.
 
I tisdags intervjuades och fotades jag, Mia och Silver. Hoppas på ett reportage i tidningen till veckan.
Foto: Caj-åke Hägglund
 
 
I torsdags var det skoning för hela ligen. Cloe och Conny skor runt om och Rutger fram. Alla skötte sig alldeles utmärkt till hovis belåtenhet. Skönt att slippa skämmas för sina kusar ;)
 
I fredags fick jag nöjet att rida fina Silver ett helt pass då Mia var på väg till Tjurruset i Stockholm. Det var ett tag sedan jag red honom så det var jättekul. Allt kändes bättre än senast, så det känns att han utvecklas hela tiden. När det är så är det väldigt roligt att sitta upp på sina elevers hästar :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE