Intermediairedebut för Silver

Söndag morgon fick vi lite sovmorgon. Vi kom till tävlingsplatsen runt nio och pysslade om Silver lite innan vi gick och tittade på när Issa och Quattro red en fin ritt i Intermediaire 1.
 
Flätning pågår:
 
Mia och Don Silvio gjorde debut i klassen någon timme senare och de gjorde en jämn uppvisning som gav 66.184%. Slutligen gav det en tionde plats i klassen med 27 startande. Mer än godkänd debut får man väl lov att säga.
Fullständig resultatlista: (notera alla norrlandsekipagens fina placeringar precis utanför prisplats, 8-10)
http://online.equipe.com/sv/class_sections/93323/results
 
Vi tvåtiden började vi den långa resan hemåt igen, men med en bra helg bakom sig är alltid vägen lättare. Måste passa på att berömma Djursholms Ridklubb som tävlingsarrangör. De anstränger sig verkligen för att få sina gäster att trivas. Hoppas att det blir många fler tillfällen att åka dit igen.
 
Väl hemma på kvällen passade jag på att ta en titt på Fia och Upan i manegen. Fia var ju så ridsugen efter en hel helg på tävling. Jättesynd att de inte kunde vara med denna tävling, men nu är han fri från såret i munnen och igång så nästa gång får jag hoppas att de kan följa med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE