Fina Rutger

Foto:Laila Berglund, Fotoform.
 
I helgen har jag jobbat en hel del med bokföringen men också hunnit med hästarna. Conny fick gå ett pass på banan och betedde sig inte som önskat. Jag började med att longera på utebanan och han brallade ryckte och for som en tok, så det slutade med att jag tappade honom inte mindre än två ! gånger. Stackars Sara som var på banan samtidigt och fick starten på sitt pass sabbat av en galen Conny kutandes omkring. Efter andra gången smet jag in i ridhuset. Där fick han för sig att han plötsligt skulle vara räd när nån kom in på läktaren. Suck! Ibland blir man mer än lovligt trött på unghästar. Både han och jag var rejält svettiga när vi gich hemöver.
Under söndagen kom hoppryttaren Anna och red Rutger en sväng på utebanan. Jag måste säga att jag är imponerad: det var mycket på gång med ponnys som hoppade och en hel del folk, men Rutger uppförde sig exemplariskt. Han var lite spänd i början men gjorde inga ansatser till att busa. Jag är mycket tacksam att jag har en Anna som gör det så bra och är så cool :) Själv har jag inte alls samma nerver...
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE