Musiknostalgi

I går började jag morgonen med ett ridpass på Conny. Han har varit stökig ett tag, framförallt i värmingen då jag longerar lite. Det började med lite protester även i dag men denna gång lyckades han inte överlista mig och slita sig på utebanan. Vid ett tillfälle var vi dock på väg att totalt trassla in oss i ett hinder. Tur att ingen såg mig hoppa över grinden med hästen hängande i longerlinan :D  Efter en kort värmning gick vi in i manegen och där skötte han sig bra. Jag rider ännu så länge lätta pass efter skadan. Inom kort blir det ett kontrollbesök på kliniken, och med tanke på att han varit stökig är jag faktiskt lite orolig för resultatet.
 
Efter lunch var jag ute på jobb hos en av mina bokföringskunder där allt flöt på som smort. Det är ju kul, och bra för kunden eftersom jag debiterar per timme.
 
På kvällen åkte jag till svärfar och hämtade min fixade bil. Nu startar den snällt igen. Hade riktig tur att slå på radion mitt i ett musikprogram som gav en nostalgitripp signerad Dregen. Mycket bra musik och en del mindre bra, men det mesta förknippat med härliga minnen. Bland annat spelade han ZZ Top, vilket fick mig att fundera över om jag fått riktig ståpäls av någon musik på skiva de senaste 20 åren? Sist jag minns att jag fick en sån där riktig kick i magen var när kompisen drog igång ZZ Top i vardagsrummet, Rough Boy från skivan Afterburner och det måste ju ha varit ...typ 1985!!!
 
Ojojoj vad jag kände mig gammal helt plötsligt ;)
 
Stopp nu ungdomar, ska ni lyssna på den så duger inte mobilen och några pyttehörlurar. Jag kan köpa att ni inte har den på vinyl ...men riktiga högtalare krävs och vrid upp volymen så att t.o.m era lomhörda föräldrar ur min generation undrar vad ni sysslar med.
 
http://www.youtube.com/watch?v=Z_4ULKpkLNc
Dessutom bjöd Tv på ett program om Bon Jovi härom kvällen. Kul att se, men jag fick en lite annan syn på Jon Bon Jovi -han kändes nästan lite gnällig (stackars kända jag som får utstå så mycket jobbigt för att jag är kändis...)
I morse hade hösten kommit på riktigt, jag fick skrapa bilrutan. Blä! Jag började morgonen med att rida Rutger som skötte sig alldeles utmärkt igen och sedan har jag varit i Umeå hela dagen på ombudsträff med Sveland Försäkringar.
Foto: Laila Berglund, Fotoform

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE