Renar långt söderut

Vaknade jättetidigt, 04.10 närmare bestämt, så kan det bli när man går i säng för tidigt... Lyckades i alla fall somna om efter ett tag och vaknade strax innan 7. Upp och äta frukost, mocka och sedan lasta för att åka de dryga 20 minuterna till tävlingsplatsen.

Vi sadlade och gick bort mot framridningen medan vi konstaterade att den soffa med renfällar som igår stod längs med ridhuset och skrämde många ekipage var flyttad. Smart sa vi... ända tills vi kom fram till framridningsbanan och kunde se att soffan stod längs ena långsidan där istället. Eller rättare sagt så hann nog varken Mia eller jag se den innan Silver gick i luften. Jag tror inte att jag sett Silver så förskräckt någonsin tidigare. Det gick inte att komma i närheten av långsidan så taktiken fick bli värmning på bortre volten och sedan lotsa honom in på banan längs bortre långsidan. Innan han skulle in strök jag honom på bringan med handen och man kunde verkligen känna hur hjärtat dunkade. Trots att han var så spänd genomförde de programmet på dryga 62%. En del missar blev det förstås men efter omständigheterna ett godkänt resultat. Soffan ställde till det för många och flera ekipage i klasserna kunde inte slutföra sina ritter. Under dagens sista klass, en Grand Prix, togs såsmåningom renfällarna bort från soffan. Jag tror det är många som hoppas på att hela möbeln är flyttad till i morgon...



Soffa under nedmontering?

På eftermiddagen tittade vi på GP innan vi såsmåningom åkte för att äta kvällsmat och göra kväll. I morgon väntar Int1, förhoppningsvis utan renfällar ; )


Klubbmästerskap för Segersta i GP kan man tro när man ser prisutdelningen: Jeanna och Mads x 2.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE