Vägens riddare

Hela dagen har jag varit i Nordichallen på på kattshow. Jag har aldrig varit på mågon kattutställning tidigare så det var intressant. Lite svårt att förstå hur allt fungerar och är upplagt men massor av fina kissemissar :)


I jämförelse med hästevenemang väldigt lite folk men Sveland syntes och jag hade en del frågor och trevliga samtal. De perioder när det var helt folktomt hade jag en väldigt trevlig montergranne att surra lite med så trots många timmar (7.30-18) så gick tiden fort.






På väg hem hann jag inte långt. Redan i accelerationsfältet på väg ut på E4 fick jag punktering. Hungrig och trött och punka är inte den roligaste kombinationen :( Bäst som jag stod där och plockade fram grejerna ur skuffen så stannar det en man och erbjuder sig att hjälpa till. Det syntes att han gjort detta många gånger. Fort gick det! Tänk att det finns såna snälla människor! Jag är mycket tacksam för hjälpen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE