Det är lugnt att bo i Norrland

När man är på hästtävling hela helgen blir man ganska off när det gäller nyheter, men jag kan ändå inte undgå att höra att det varit stökigt i skåne. Man tror knappt det är Sverige...

Vems felet är mest och exakt vad som hänt och vad som föregick ska jag inte på något sätt göra sken av att ha greppat, men hur är folk funtade?

Om man ställer sig i vägen för en bil och inte flyttar sig är man väl ganska korkad?
Om det står en levande varelse framför fordonet och man ändå kör är man väl också ganska puckad?

Hur kan man använda tillhyggen och kasta eller slå på medmänniskor? Vad blir bättre av att bränna och slå sönder?

Jag tycker det måste vara tillåtet att demonstrera och att motdemonstrera men det skall vara med fredliga medel. Är helt övertygad om att våld föder våld oavsett hur och var det startar. Ilska som leder till våld som leder till rädsla och ännu mer ilska och sedan är cirkusen igång. På något sätt måste samhället komma till rätta med de som bara utnyttjar demonstrationer och andra folksamlingar ( matcher mm) till att bråka. Är man maskerad har man inte rent mjöl i påsen.

Poliser är utbildade och jag har därmed förhoppningar om att de kan hantera skarpa situationer bättre än medelsvensson. Bevisa det. Alltid!

Media är bara ute efter att få rubriker. Att hälla mer tändvätska på brasan för att sälja lösnummer är tydligen lysande affärer.



Det känns ganska lugnt att bo i Norrland. Här är de bara osams om vi ska ha ett hotell eller inte...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE