Domarkurs på Strömsholm

Hade en trevlig lördagkväll hos mina föräldrar i Sandviken. Mamma bjöd på god fisksoppa och vinbärspaj och sedan blev det relativt tidigt sänggående med tanke på att söndagen beräknades bli lång.

Söndag morgon åkte jag till Strömsholm för domarkurs. Naturligtvis var jag där väl tidigt men då hann jag se några unghästar få sin bedömning i uppsutten hoppning i Röda ridhuset.


Eftersom jag inte hade möjlighet att gå repetitionskursen i vårt område tidigare i år fick jag hänga på i Strömsholm. Trevligt att träffa domarkollegor, intressant med ny utbildare och överlag en riktigt bra dag.

Lämnade Strömsholm strax efter kl 17 och var hemma i 23tiden.

Stannade och tankade i Sala och blev attackerad av en svärm getingar. Ett par tog sig t.o.m in i bilen, så jag fick köra iväg och stanna på första bästa busshållplats och öppna dörrarna. Jag tror getingarna är tokiga i år. I början av veckan blev jag stungen i stallet. Det är första gången det händer på över 20 år. Senast det hände bodde jag i "Kröken" på Hällinge och då råkade jag kliva på en, inte konstigt att de sticker då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE