Håller igång i värmen

Började morgonen med bokföringsjobb och har nu gjort klart allt jag kunnat innan helgen. Det känns bra att ta helg då :-)

Åkte sedan och hämtade Isabelle och hjälpte henne ett pass med Copexina. Ponnyn uppförde sig både igår och idag som tur var. Sedan red jag Cooperfield ett svettigt och varmt pass blev det. Kändes bättre än igår, vi var lite mer på samma vpglängd. Kanske inte är så konstig då det var ganska längesedan jag satt på honom.

Sedan var det bsra att åka tillbaka till stallet i Specksta för Conny denna gång. Gick bort till ridskolan idag och Anna hjälpte mig lite. Äntligen, sa Conny, som fick ta första galoppen under ryttare på 1 1/2 år! Det var nog bra att det var Anna som satt på ;-)


I kväll fick också Silver och Mia ett träningspass. Det första sedan hemkomsten från Öland och Lag-SM. Deras nästa start blir Ericsberg samma helg som Färsta har tävlingar.

Nu har jag hunnit äta middag och ska passa på att gå ut och tvätta bilen innan jag ramlar ihop av trötthet. Värmen tar på krafterna.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Vad fin han ser ut!

Svar: Tack!
ingridnystrom.blogg.se

2014-08-08 @ 21:01:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE