Morgontrötta hästar

Hästarna tyckte nog att jag kom lite för tidigt i morse. Både Conny och Copexina låg helt utslagna i hagen och Conny fick övertalas lite att kliva upp. Han rullade runt två varv och la sig platt på andra sidan innan han kravlade sig upp. Kanske tur det var vilodag ;-)


Idag blev det bara lite ompyssling. Såret på höger bak är inte öppet men skadan ser ganska ful ut, tyvärr. Anna red ju lite lätt igår och man kan se att han belastar utan problem men i höger varv rör sig korset inte liksidigt. Planen nu är att fortsätta med lite lätt "sjukgymnastik" och se vart det leder. Jag har skrittat en del och travat en gång. I går fick han galoppera något varv åt vardera hållet. Jag vill inte ens tänka tanken på att det kanske inte blir bättre.

Funderingarna på ny häst har ännu så länge inte helt landat, det är inte lätt att ens hitta något jag vill åka och provrida... Antingen är det för ungt eller för dyrt eller ... Jag får väl hoppas att min nästa häst liksom bara kommer till mig :-D

Nu får jag i alla fall rida två dagar i veckan på Copper ett tag framöver. Toppen!

I eftermiddag överraskade jag och tittade in på loppis på Lindängen. I nya bilen blev jag först inte igenkänd. Det blev en kortis och lite kaffe men det var trevligt att se Helena, Maria och Suzie en stund.



I morgon blir det domarkurs.

Kommentarer
Postat av: Terese

Visst är det gulligt när de ligger så där i hagen. Aladdin gör likadant om jag kommer innan klockan åtta på morgonen. Då brukar det ta rätt lång tid att få upp honom. Jag håller tummarna för att såret läker snabbt och utan några bestående men. Det är så trist när ens älskade häst blir skadad och oron är hemsk. Kram

2014-08-10 @ 09:45:56
URL: http://www.tereseengqvist.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE