Conny och annat smått och gott

Den här veckan har det varit lönekörningar och arbete på ridskolan. Jag jobbar mån-torsdag på ridis och har ju dessutom en del träningar inbokade, så det är fullt upp.
 
I måndags körde jag ut Conny till Anna Dufvenberg. Jag lastade och körde själv och han skötte sig exemplariskt. Gick på trailern direkt och stod som ett ljus. Det var också debuten att dra trailer med "nya" bilen. Måste säga att det kändes bra. 
Conny blir hos Anna under tiden jag jobbar kvällarna på ridis, känns bra att få lite ridhjälp med igångsättningen. Det är svårt att rida på ridskolan med unghäst under dagtid när det är byggarbetsplats, speciellt när man som jag är lite försiktig. Han stajlade lite i hagen hos Anna och då är det mycket svårt att se att det skulle göra ont någonstans så som han rör sig. Bara att hoppas...
 
Bild från beteshagen tidigare i sommar.
I onsdags besiktigade jag transporten och för första gången ( den är ändå 10 år gammal) fick jag anmärkning, så nu måste bromsarna på två av hjulen fixas innan jag törs lasta och köra nästa gång. Tur jag har snäll svärfar som kan det där med fordon...
 
I helgen blir det domaruppdrag igen, denna gång i Örnsköldsvik. Roligt!
 
Läste ett reportage i Häst & Ryttare om en ridskoleryttare och slogs lite av att den svenska ridskolan förändrats en hel del sedan jag började rida på 70-talet... Naturligtvis finns det också stora variationer från ridskola till ridskola. 
 
Jag planerar att skriva lite om min uppväxt som ridskoleunge i ett kommande inlägg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE