SM-GULD till Mia med laget!

En helt otrolig eftermiddag. Jag har suttit som klistrad vid equipe on-line och följt Mia Wiklund och hennes lagkamrater Ida och Erikas framfart i Lag-SM på Öland. De tävlar för Piteå Rid-och körklubb.
 
Mia har också varit duktig på att uppdatera mig, trots att hon måste ha haft fullt upp på plats har hon ändå hunnit med att meddela läget. Det värmer ett tränarhjärta!
 
När det igår blev klart att de gått till final som femte och sista lag från kvalet, hade de redan vunnit en stor seger. Idag gick de in och red helt kallt, presterade på topp alla tre och tog hem SM-Guldet!
Wow!
Stort grattis till dessa härliga tjejer!
Mycket, mycket roligt för dressyren i norrland.
 
Det var otroligt spännande när alla tre ryttarna ridit på fina procent, men man visste att alla de andra lagen hade sitt starkaste kort i rockärmen. Eftersom startordningen är omvänd från kvalet, bästa lag startar sist, så var Piteås lag först ut. Bara att invänta vad de andra gjorde med andra ord.
 
Den härliga bilden är tagen av Stina Olofsson /Stinafoto (som också gjort min fina blogg)
Fler bilder från Stina hittar ni här: http://www.stinafoto.se/?gallery=pitea-rks-lag-sm-guld-2014
 
Om jag grämde mig i början av helgen att jag inte kunde åka ner, så blev det ju inte mindre jobbigt nu.
Så många tävlingar jag varit på, och så missa detta ...
Men, bara att ladda för nästa framgång ;-)
 
Tjoho!!!
 
Länk till Tidningen Ridsports artikel: http://www.tidningenridsport.se/Tavling/Dressyr/2014/8/Pitea-overraskade-pa-lag-SM/
Västerbottenskuriren: http://www.vk.se/1246589/lag-sm-guld-till-norrlandslag
Svenska Ridsportförbundet: http://www3.ridsport.se/Tavling/Dressyr/Nyheter/2014/08/Lag-SM-guldidressyrtillPitea/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE