SM-skräll!

I helgen följer jag tjejernas ritter i Lag-SM på Öland via nätet. I laget för Piteå rider Mia Wiklund, Ida Hellström och Erika Viklund. Oerhört frustrerande och nervöst att inte vara på plats. Under fredagen var alla tre tjejerna placerade i sina individuella starter i Msv A:1: Mia tvåa, Ida femma och Erika sjua. Idas och Erikas ritter räknades i laget, vilket gjorde att de inför lördagen och Mias ritt låg bland de fem lagen till final.
 
Under lördagen har Mia ridit och laget har kvalat till söndagens final!!! Så himla kul! Även om vi visste att kapaciteten finns, så måste man ändå säga att det är något av en skräll att norrlandlaget tog sig vidare. Nu hoppas jag bara att de får ha roligt och njuta av tävlingen i morgon.
Tänka sig att jag följt Mia och tränat henne sedan hon var liten knodd på ridskoleponny :-) Häftigt!
 
Arkivbild från Umeå. Erika och Mia)
 
 
I går firade vi svärfar som fyllde år. En del gjorde också en arbetsinsats...
 
medan andra mest tittade på ;-)
 
På kvällen tänkte jag ta Conny till ridskolan, men det började åska utav attan, så det var bara att ge upp de tankarna.
 
 Idag har jag varit bort till ridskolan och longerat Conny lite. Såret i karleden har läkt rätt så bra, men det kommer att bli en ful flik av kött ovanför karleden. Å andra sidan är han ju redan full av diverse ärr och knölar, så en skavank mer eller mindre spelar kanske ingen större roll. När vi kom till ridskolan pågick det träning på baan, något som inte gick att utläsa på hemsidan, men jag fick komma in på banan och låna ett hörn en stund medan de byggde och red fram. Conny blev en aning exalterad över situationen. Hoppeli skutt och sprutt! Han såg i alla fall ohalt ut. Måtte det hålla i sig.
Sedan fick de gå ut på nytt bete uppe hos Rydbergs.
 
Nu ska jag göra nåt jag inte gjort sedan jag var liten -ut och fiska...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE