Trimning av elever och bonusmys

Har haft träningar och lektioner största delen av dagen. Jag började ute i Svedje vid kl 9 och avslutade på HRK kl 21. Onsdagarna var ju "min" kväll på ridskolan förra terminen, så idag fick jag ha "mina egna" elever igen. Alltid kul! Idag kom jag också ihåg att planera in en matpaus, något som funkat sisådär måndag och tisdag. Ibland är det tur att salladsbaren på affären finns...

Det är fortfarande en hel del uppmärksamhet kring Mias Lag-SM guld. Idag var det tex en trevlig intervju i NorrbottensKuriren. Bland annat mycket positivt skrivet om ridskolor. Det gör mig så glad att läsa att den så viktiga grunden lagts på ridlektionerna och att det finns så mycket hjälp att få hos våra ridlärare. Ibland tycker jag att kompetensen på ridskolorna hamnar för mycket i skuggan av tränarkåren.



Får bonusen att mysa en stund med katten Tiger varje dag nu när jag är på HRK på kvällarna.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE