Guldkväll för tjyvpacket

Det blev en händelserik julaftonskväll. När vi ätit julbord bultade det plötsligt kraftigt på dörren, men den här gången var det inte jultomten... Det var grannen från mitt över gatan, med ett basebollträ i högsta hugg. De hade precis kommit hem från middag och hittade huset i oordning. Det hade varit inbrott. Efter stort pådrag konstaterades att även det andra grannhuset och ett hus en gata ner hade haft påhälsning. Tjuvarna hade tagit smycken, parfymer och kontanter. De hade t.o.m tagit sig tiden att slita upp grannarnas julklappar under granen och tagit med sig det som var intressant. Trots att det var så nära hade vi varken sett eller hört något.

Jag har fått bra julklappar. Kenneth har efter alla dessa år till sist brutit mot sitt löfte om att inte ge mig något till hästen eller stallet (Det är ju annars ett mycket enkelt sätt att få mig nöjd...) och jag fick pannlampan jag önskade mig :-) Jag fick även en portabel laddare till mobilen (ett USB minne som man laddar och sedan kan ladda mobilen ifrån) Praktiskt, den kommer att vara ett givet sällskap på mina resor.

Ytterligare en bra julklapp: Kenneth rakade äntligen av sig skägget. Och ser på kuppen 10 år yngre ut :-D






Önskar god fortsättning på helgen till er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE