Julaftons morgon

Vaknade till ett mycket snöigt landskap och fick börja med att skotta fram bilen. Det var oplogat största biten av vägen till stallet så det var bara att gasa och hoppas på det bästa. Jag susade obönhörligt förbi de bilar som satt fast i snön. Hade faktiskt varken tid eller lust att stanna och hjälpa till. Glad är jag i alla fall över bilen med 4-hjulsdrift, jag hade nog inte tagit mig fram med gamla Volvon...

Pulsade med Rutger till ridskolan, tog mig med möda in genom porten och tog ett lugnt pass mestadels i skritt. Dels var underlaget lite hårt, dels har han gått många dagar på raken.


Nu under förmiddagen har det rått febril aktivitet i stallet.


I eftermiddag blir det såväl födelsedagsfirande som julfirande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE