Julbus, julmys och julöl

Skulle rida häst nr 2 på eftermiddagen och siktade in mig på att klubbhoppningen skulle vara klar innan aviserade 15.00. Det var den... men alla andra hade också räknat ut det. Med tanke på att Conny varit lite busig två dagar kändes det inte så frestande att rida tillsammans med hoppande ponnyer, så jag avvaktade cirka en timme och gick bort sedan.

Det var tomt och släckt när jag närmade mig ridhuset, hurra! Men glädjen blev inte så långvarig, först kom två ekipage till precis samtidigt som jag. Conny började med att kasta sig iväg och bralla när jag skulle släppa in dem för att sedan stänga dörren, därefter levde han rövare upprepade gånger. Flög runt som ett jehu, slet sig och skulle stajla lös runt dem. Vad gör man annat än suckar och skäms..? Sedan kom det fler ekipage och ännu fler till sist en som skulle longera... Jag vågade inte sitta upp så jag bestämde mig för att gå med honom tills han lugnat ner sig och att någon ridit klart så att det blev mer plats. Det blev närmare en timmes gående (då var han både lugn och aningen less ...) innan jag satt upp och red en kort sväng. Han skötte sig i alla fall bra och gjorde två fina galoppfattningar.


Rutger har hittat en ny rolig sysselsättning: hinksabotage. Trasiga hinkar tre dagar på raken. I dag slog han nog rekordet i alla fall. Nu blev det att åka till affären och köpa ett lager av nya.

Blir lite julmys hemma med Kenneth i kväll med god mat och dryck. Jag har aldrig tyckt om öl men i kväll tog Kenneth fram något helt annorlunda: Hernö Hantverksöl, som var riktigt gott. Dvs smakar nog egentligen inte öl :-) utan något mer blommigt.









Kommentarer
Postat av: Emily

Är det ett privat ridhus eller är det på en ridskola? Känner igrn problemet med busig häst när det är många runtomkring. Men i vårt ridhus har vi en regel att man inte får longera/ tömköra eller hoppa om det är andra ekipage i ridhuset (om inte dessa säger att det är okej förstås).
Trevlig helg!

2014-12-13 @ 20:32:02
URL: http://emilystighall.blogg.se
Postat av: Anna

Oj, det blev mycket motion för dig! Skönt att ni är igång och rider :)

2014-12-18 @ 20:28:33
URL: http://dressyranna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE