Julpyntat

I morse blev det en riktigt tidig morgon i stallet. Det är ont om lediga manegetider eftersom det är träningar. Då jag visste att en av de andra ryttarna i stallet planerade att rida sin konvalescent på morgonen så gällde det att vara ute innan dess.

Jag ville snurra Rutger lite på lina innan jag satt upp då han ju inte jobbat på ett par dagar pga resan och det är inte så lyckat att stöka med andra ekipage i manegen. Det innebar att jag var först på plats i stallet. Jag släppte ut de andra hästarna och gjorde i ordning för ridning och promenerade bort till ridbanan i mörkret.

Rutger tyckte att det var lite läskigt på kortsidan där det är hindermaterial, sittplatser och publikdörr. Trots att han var spänd så uppförde han sig bra.

Det fanns en ledig manegetid mellan kl 10. 15-11 då jag räknade med att det skulle vara fullt med ekipage på plats. Jag gick i alla fall dit med Conny med tanken att jag kanske skulle få gå därifrån för att det var överfullt, men antingen trodde alla andra likadant eller så... för vi var helt ensamma! Eller inte riktigt... katten Tiger kom springande och följde in i manegen. Sedan tillbringade hon hela ridpasset med att klättra upp och ner på sargen och jama uppfordrande. Hon blev inte nöjd förrän jag satt av efter passet och hade möjlighet att klappa lite på henne. Conny hjälpte också till...

Han var för övrigt väldigt duktig att koppla bort att det for omkring en liten katt överallt under ridpasset :-)

Åkte sedan tillbaka till Rutgers stall ( det blir lite åkande med hästar på två ställen ) och julpyntade. Jag saknade det vanliga sällskapet som brukar bestå av Mia och Fia, men pyntet kom upp i alla fall.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE