Rutger är hemma igen

Idag har det varit en riktigt bra dag. Jag vaknade trött, satte tydligen på autopiloten när jag skulle till coachen i morse och körde fel... :-D men sedan blev allt bara bättre :-)

Fick en rejäl boost för företaget på förmiddagen. Ridningen gick bra i dag, till skillnad från igår blev det inga söndersprungna tyglar eller andra missöden. (Igår var det hejsan svejsan och alldeles för mycket överskottsenergi)

Nylunds hade också med superfart lyckats laga det vi saboterade igår så nu har jag hel utrustning igen.

I kväll har jag haft lektioner på ridskolan och nu sitter jag i stallet hos Rutger. Han har kommit hem från skåne under kvällen och jag ville att han skulle få komma ut och röra på sig en stund. Han verkar nöjd med att vara på hemmaplan igen, åt direkt och kollade lugnt in hagen när han blev utsläppt.

Återstår att se om han fortsätter massakrera täcken här hemma. Han har nämligen gjort det hos Mattias, men aldrig förr. Dock har han ju mamma Cloe att brås på. Hon klädde också av sig och var länge tvungen att ha "haklapp" .


Han har inte fallit ur lika mycket av resan denna gången, skönt, men det blir ändå fri tillgång på silage ute för hans del. I morgon ska han få ta det lite lugnt men på lördag blir det ridning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE