Uppesittarkväll

Passade på att vara ledig före lunch för att hinna rida medan det var ljust. Båda hästarna skötte sig bra, men så har de också jobbat lite varje dag ett tag. Det märks i skallen på dem... I går kväll träffade jag och Conny plogbilen. Det var läskigt tyckte han, men jag tycker att han skötte det riktigt bra ändå.

De är ganska olika att rida. Rutger är hela tiden "på" så honom får man be att vänta, medan Conny är lite bekväm av sig.
Conny har mjuka rörelser och är bekväm att sitta på, fast ännu lite yvig i galoppen. Rutger är lite stötigare, märkligt nog känns galoppsprången mycket genom ryggen fast galoppen inte ser så stor ut.


I kväll är det uppesittarkväll. Jag har roat mig med att fixa julröda naglar, mycket roligare än Bingolotto...



Under helgdagarna planerar jag att vara ledig men i mellandagarna har jag några bokföringsuppdrag som ska göras och så har jag några roliga träningar.

I morgon bitti har jag stallet. Hoppas att jag inte är fullt så trött som i morse. Då lyckades jag få med mig omaka skor, som tur var en höger och en vänster i alla fall :-D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE