En bra alla hjärtans dag

Hade stallet i morse så det blev en tidig morgon för andra dagen i rad. Det är ganska mysigt när man väl kommer dit tycker jag, men det är trögt att ta sig upp. I går promenerade jag och Conny tur och retur till ridskolan, men idag fick han bara gå ut i hagen.

När stallet var färdigt åkte jag hem och gjorde klart revisionen till en av de föreningar jag har som idéellt uppdrag. Nu är alla föreningarna klara. De har ju ofta sina årsmöten relativt tidigt på året så det gäller att få dem klara så snabbt det går. Det känns som om jag ligger rätt så bra till med bokskuten också, men lite kommer jag nog att fuska och jobba i morgon fast det är lördag.

Lagom till lunch for jag till ridskolan och red. Jag har fått rida en elevhäst fyra tillfällen på två veckor och det har varit väldigt roligt. Förutom det vanliga nötandet med grunderna, som ju aldrig tar slut, har jag jobbat lite extra med skolor och galoppombyten. Så kul att få "trimma" lite :)

På eftermiddagen hann jag också med en fika på stan med trevligt sällskap. Kul när man får umgås lite med någon sådär oplanerat!


I kväll har vi ätit gott med ett glas rött. Efteråt semla som min omtänksamma sambo hade med sig. Nu sitter han uppe vid min trilskande dator och försöker starta upp den igen, vet inte för vilken gång i ordningen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE