Reklam, nej tack!

I dag har jag lämnat bilen hos svärfar som lovat laga den. Mycket tacksam för det.
Hos verkstaden var det billigaste alternativet 5000 kr, då var 3500 av det materiel. Jösses bilen hade varit värd mindre än avgassystemet. Som det lät gick det inte att komma undan delarna billigare... men det gjorde det. Ena delen 1295 kr på Biltema och den andra 400 kr på Ådalens bildemontering (i nyskick). Även om jag får ge svärfar en slant för besväret att låna och skotta fram mekarplatsen så känns det bra.



Detta är två dagars reklam i brevlådan. Jag tycker att det är märkligt. Vi ska sopsortera, åka kollektivt och i alla möjliga avseenden tänka på miljön och så får man kilovis med färgtryck i brevlådan. Reklam som jag inte ens öppnar och tittar på utan lägger direkt i pappersinsamlingen. Snacka miljöförstöring, utan att det bidrar till NÅGOT annat.

Kommentarer
Postat av: m

Va får ni dollarstore reklam. den får vi nästan aldrig. jag bor också med lantbärarlinje i samma område fast mer åt ett annat håll. Jag får den via eposten så jag kan se den en dag innan den kommer ut i brevlådan.

2014-02-26 @ 19:03:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE