Vinterväder

Idag har det snöat och snöat och snöat. Jag planerade om lite och jobbade hemma istället för att ge mig ut på vägarna till en kund. Var så inne i jobbet att jag inte hade minsta koll på OS, men det verkar ju ha gått bra ändå såg jag framåt sen eftermiddag.

Det tog över en timme att skotta fram bilen och uppfarten när jag skulle till stallet på kvällen. Hästarna verkade nöjda i hagen trots blötsnön. När de kom in hann jag precis ta av Silver täcket innan han rullade sig, men Conny hann jag inte på. Täcket blev så spånigt att jag nästan inte ville hänga upp det i torkrummet. Det blir att sopa golvet i morgon...

Veckan har varit fullspäckad. Sollefteå i måndags, clinic på Hippologum i tisdags med Sveland och Jump Club, lektioner på Hrk på onsdagen, träning i Sundsvall och jobb i Timrå i torsdags.

Sveland på plats på Hippologum.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE