Är huvet dumt...

Jobbade hela dagen i går och har nu gjort bort allt som jag hade fått in. Jag tror, och hoppas att det ramlar in en hel del nytt nu i januari. För de flesta är det ju dags för årsbokslut.

På eftermiddagen tog jag en paus och åkte till stallet. En av hästarna har bytt hage och det gjorde att jag kunde dela av en av hagarna med ca 1/3, få en hyfsad yta utan is och låta Conny äntligen få lite större än bara sjukhagen. Jag trodde han skulle prova springa lite men han var ganska försiktig. Ett litet ryck i början men han hann inte få upp någon större fart.


Både jag och hästarna längtar tills hagarna ser ut så här igen.

Kände mig så pass pigg från förkylningen att jag tyckte det var läge att röra lite på mig. Tog en kort joggingrunda runt byn. Det fick jag i baken idag med täppt näsa och hosta. Är huvet dumt får kroppen lida. Jag var visst inte så kry som jag trodde :( Avskyr att hela jullovet går och kroppen bara blir försoffad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE