Gott nytt år!

Vi hade en mycket trevlig nyårsafton med god mat och trevligt sällskap. Vid tolvslaget gick vi ut och tittade på alla fyrverkerier. Jag tror det var ovanligt mycket i år? Skönt att hästarna var inne.


Eftersom jag skulle släppa ut hästarna på morgonen höll jag mig till körvänliga drycker. Vi kom inte hem förrän vid halvfem så jag fick sova knappt två timmar innan det var dags att kliva upp igen och sätta sig i bilen. Det tog emot en liten aning måste jag faktiskt säga.

Hästarna verkade ha varit lugna i alla fall, man brukar kunna se på bädden om de stökat runt. Allt silage hade de också petat i sig. Jag täckade på, släppte ut och åkte hem och sov igen.


Resten av dagen blev det mest att slöa och titta på film. Min sambo var nog ännu tröttare än jag. Det är i vissa avseenden skönt att festa nykter :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE