Snygg när jag tränar -not!

Tisdag och onsdag tillbringade jag i Hässleholm på försäkringsutbildning, så nu kan jag ännu mer om djurförsäkringar. Intensiva dagar gjorde att jag inte hann med något annat, men under ena lunchen smet jag ut och gjorde ett kort studiebesök på Kupan som låg ett hus bort.
 

Hässleholms Kupan var verkligen jättefint. Jag tilltalades av det mysiga caféet som fanns i lokalen. De hade också väldigt fint i butiken med mycket saker till låga priser. Tyvärr vågade jag inte ta nån bild för det var så mycket folk på plats. Tänk om man kunde få de som jobbar i Kupan här hemma att se hur det kan se ut på andra ställen... Det kanske skulle sporra till lite mod att förändra?
 
 
Jag åkte nattåget hem och åkte till hästarna på torsdag fm. Mysigt att se dem igen. Rutger fick jobba på lina en stund och skötte sig bra. Han är verkligen en trevlig individ. Efter lunch åkte jag till en av mina kunder och på kvällen gick jag på Friskis och Svettis.
 
Det var första träningen sedan jag blev sjuk vid jul. Det kändes... jag har fortfarande ont i rumpan och lårens baksida. Det var dessutom ett pass som jag aldrig gått på tidigare: cirkelfys. Jag avskyr ju att gå på gym men detta var riktigt roligt. Hur man nu kan definiera att svettas, ta i så man ser ut som ett miffo, och få ont som roligt är ju en gåta förstås, men detta är definitivt ett alternativ till det förhatliga gymmet.
 
Varför gillar jag inte gym? Nu ska jag hårddra det hela, jag vet att det även finns andra än de som jag beskriver här. Min bild av gym: här står en skock nymejkade, välfriserade  inte självklart vältränade..., tjejer i dyra träningskläder av modernaste snitt. De är inte på plats för att träna och svettas utan för att kolla in killarna, spegla sig ( numera tar de nog en massa selfies också, men det fanns ju inte på "min" gymtid ;) ) och kanske eventuellt dra lite lätt i nån maskin. För många år sedan när jag nyligen flyttat hit till Härnösand försökte Kenneth övertyga mig om att jag hade fel, så han lyckades dra med mig till Högslättens lokal. Vad är det första som kommer in i lokalen? Självklart tjejgänget enligt ovan. Jag stod ut ett par gånger men ville inte mer sedan.
 
Jag har avlagda T-shirts, träningskläder som är omoderna, jag svettas, är högröd i fejset, pruttar nån gång när jag tar i för mycket och skulle aldrig idas fixa smink och hår INNAN en träning. På Friskis kan man tack och lov se ut som man vill, det verkar inte finnan någon standardoutfit.
Mia och Annika två, visserligen snygga, F&S brudar ;)
 

Kommentarer
Postat av: Mia

Åh nej, du har kommit på mig och vad jag egentligen gör på gymmet! :O ;)

Svar: :D
ingridnystrom.blogg.se

2014-01-18 @ 16:43:15
URL: http://mwdressage.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE