Mot skåneland

Måndag morgon var det upp i ottan för att åka till hästarna. Började med att släppa ut de tre som står inne på nätterna, Upan, Conny och Rutger. Enligt Karin har de varit lite stökiga på morgnarna, så jag var intresserad av att se hur de betedde sig. Jag skäms ju lite när mina djur inte uppför sig...) Denna morgon var de dock små ljus hela högen :) Mockade och gjorde sedan i ordning Rutger och promenerade bort till ridhuset och longerade. Det är andra dagen på igångsättningen. Han skötte sig jättebra. Är förstås en aning pigg och börjar med lite blandade småhopp, men allt annat vore väl onormalt?

Vid 11 satte jag mig på tåget för att åka till Skåne på försäkringsutbildning. Hässleholm och Sveland försäkringar väntar. Det var långsamt att åka tåg hela dagen, var inte framme förrän strax innan 21. Checkade in på hotell Göingehof och gick en sväng för att se hur långt det var till Svelands kontor. Mycket nära, ett kvarter typ :)



Hässleholm by night.

Kommentarer
Postat av: m

Hur har det gått med cloes söner har de upptäckt att cloe är borta? Saknar de sin mor som har varit där många år. tråkigt med cloe. Hon är hos dig i hjärtat och hon kommer att finnas kvar som minne.

Svar: Tack. Jag tror inte hästar tänker så. De är i nuet på ett annat sätt än vi är. Rutger tittade till lite när vi gick förbi hagen där Cloé fortfarande låg, men jag har ingen uppfattning om han bara tror att hon vilade eller om han uppfattade något annat.
ingridnystrom.blogg.se

2014-01-16 @ 18:55:11
Postat av: m

Tack för svaret. Jag har aldrig haft häst så jag vet inte. därför frågade jag. Jag har bara haft katter som var halvsyskon. när den andra katta döde saknade den andra kissen sin vän. Ha en bra helg!

2014-01-18 @ 20:13:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE