Åre och Fäviken Game Fair

I torsdags kväll satte vi kurs mot Åre. Jag skulle jobba på Fäviken Game Fair i Sveland Djurförsäkringars monter och Kenneth följde trevligt nog med mig som sällskap.
För att slippa resa i hettan åkte vi upp på kvällen även om vi hade boendet under hela torsdagen ifall vi ville. Vår lägenhet låg mitt i byn vid Åre torg.
Den ensamma vänstra balkongen hörde till "vår" lägenhet.
Det var varmt och soligt hela mässan. På fredagen glömde jag bort att smörja in fötterna med solskydd och se så snygg sandalbränna jag fick :-)
Hela Åre var fullt av motorcyklar denna helg. Vi passade på att gå en promenad på kvällen och titta på de som var uppställda utanför Holiday Club.
Lördag morgon hann vi ta förmiddagskaffet utomhus medan vi tittade på de skärmflygare som var i farten. Det ser häftigt ut, men jag tror inte jag skulle våga prova. Eftersom jag stod i montern mesta delen av tiden så hann jag inte titta på så mycket på mässan. Ett gäng galna kosacker fanns i alla fall på plats:
En riktigt trevlig helg som resulterade i en del försäkringar att följa upp under veckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE