Åter i vardagen

Åkte nattåget hem. Vi var lite försenade till Stockholm så planen att hinna äta på stationen sprack. Tur att vi tog en rejäl macka vid fikat. Tåget var långt och nog i princip fullsatt.

Trots det var det ovanligt tyst och lugnt. Jag satte inte ens i öronpropparna ;)


Kom hem vid 04.30 på måndagsmorgonen. Kenneth hade varit och fiskat halva natten och kom och hämtade mig på stationen. Vi passade på att sova några timmar när vi kom hem och resten av dagen ägnade jag åt lönekörningar. Åkte en vända till stallet och konstaterade att det sår Conny fått medan jag var i Skåne nog skulle ha varit sytt... Bara att hålla rent så gott det går och hoppas att det inte blir alltför fult ärr. Han är ju redan knölig överallt.

Under tisdagen har jag både hunnit med bokföringsuppdrag och träning. Ryttarna svettades ymnigt i värmen och jag hade turen att bli försedd med såväl vatten som keps av en omtänksam mamma.


Saknar Rutger...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE