Helsingborgs FRK

Idag har jag varit med Mia och Silver på dressyrtävling i Helsingborg. Silver skötte sig bra och Mia levererade en prydlig och harmonisk uppvisning. För det mesta är Silver en aning spänd första dagen, så var fallet även idag, vilket brukar göra att det ser en aning försiktigt ut. Han blir då gärna lite mindre kvick i sina rörelser. Vid det här laget vet vi att det brukar bli bättre och bättre ju längre in på meetinget. Dagens ritt gav en finfin andraplats på dryga 67%.


Vi åker emellan Hviderup och tävlingsplatsen, så när vi kom tillbaka hann jag rida lite på Rutger. Efter passet passade vi på att ta lite miljöträning och promenera ut, över de två broarna och förbi fontänerna. Det sprutande vattnet var en aning läskigt tyckte han, men jag tror han sköter sig bättre än många äldre hästar hade gjort...
Han är mysko i maten den lille mannen, silaget äter han med god aptit men havren ligger kvar i krubban och så småäter han lite då och då. När jag tog denna bild stod han och sov i andra hörnet av boxen!


Vi bor 200 m från Lomma beach men sitter hela dagarna i manegen och tittar på hästar... Här är i alla fall beviset att vi sett stranden :D


I kväll har vi suttit i kvällssolen på balkongen, ätit kycklingsallad och sedan kaffe, glass och jordgubbar. Sämre kan man ha det.




Mindre kul är att jag någon gång under dagen tappat mitt guldarmband, en ärvd bismarcklänk som jag nästan alltid bär.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE