Öppen träning - och träningsvärk

Vi har förstås varit på Falsterbo Horseshow hela dagen idag också. Såhär såg det ut när truppen var på G i
 
morse:
Det har varit soligt och varmt och som tur är en aning vind. Jag har snart lika snygg ;-) bonnbränna som förra året. Det syns tydligt att jag går i shorts och piké hela dagarna...
Det är inte Mia och Fia som är bleka... utan Karin som är brun som en pepparkaka :D   Vi har haft en bra dag i montern med både bra samtal och försäljning. För att få se ridning har vi turats om i montern. Som tur är så är bara tre av fyra angelägna att se vissa ritter. Vi har hunnit med att se delar av några klasser och sen har vi hängt i omgångar vid framridningen. Lunch sittandes vid banan är verkligen inte fy skam :-) Innan vi gick hem för dagen tittade vi på öppna träningen. Alltid kul!
Vi fick bland annat se Mattias in action. I morgon håller jag tummarna för att Constantine håller sig lugn i sjuåringarnas klass.
I kväll har Mia kört ett träningspass med oss igen. Jag som precis har blivit av med träningsvärken... Men träningsvärk är bra värk säger man ju.Som tur är har övningarna jag fått för att försöka få ordning på min värkande höft börjat ge resultat. I kväll gick jag ganska obehindrat hem. Skönt! Jag har fått värk troligen för att jag ridit för lite. Kroppen är ju van att sedan åratal rida varje dag och nu när jag haft unghästar och skador så blir det för lite träning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE