Regn

Idag har det varit lite skruttigt väder i Falsterbo. Det var varmt och skönt på morgonen när vi promenerade bort till mässområdet. Strax innan lunch kom den första regnskuren och sedan fortsatte det så mer eller mindre hela dagen.
Måndagen brukar ju vara lite lugnare, så även i år. Ganska många unghästar har hoppat duktigt på "dressyrbanan" men i övrigt är det inte just några aktiviteter.

Vi har haft en del folk på besök i vårt tält men det är klart att det är mer tomt i gångarna när regnet strilar som värst.


Många fina paraplyer med hästmotiv har vi fått se i alla fall.

Jag har inte shoppat något alls idag, men är riktigt sugen på ett par saker.
I montern mittemot oss säljer de Odd Molly... där är det folk mest hela tiden. Massor av fint stickat. Ett par montrar ifrån oss är det tomt hela tiden. Jag tycker nästan synd om dem. Undrar vad det är som gör att man lockas till vissa tält, inte bara en gång utan man återkommer flera vändor, medan andra är helt ointressanta?

I kväll har Mia kört ett träningspass med oss i blöta och grus ;-) Sedan fick jag göra en insats och laga pasta med bacon och tomat till middag.

I morgon startar de första dressyrklasserna, hurra!

Hoppas på bättre väder. I morse var det i alla fall såhär mysigt i korgstolen på vår uteplats.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE