Sista chansen

Idag har det varit sista chansen för mig att rida på Hviderup. I morgon åker jag hem :-( Eftersom jag skulle med Mia till Helsingborgs Fältrittklubb även idag så fick jag passa på att rida Rutger på morgonen. Detta pass var jag nöjd med traven och höger galopp som brukar vara det svårare varvet. I vänster galopp ville han bli lite stark och gå iväg. Kanske var lite trötthet efter bra jobb till vänster?



Mia hade lite stolpe-ut i St Georges och hamnade precis utanför placering. Om inte Silver tyckt att ena domaren, som satt i ett "hål i väggen" , varit läskig hade det nog gått vägen. Att stanna upp kostar en del poäng. Annars kom enda missen i första piruetten, men trots det dryga 65 %.

När vi kom åter till Hviderup fick jag rida den rara lilla bruna hästen igen. Bästa tänkbara avslut på vistelsen.

I morgon hänger jag med till HFRK när Mia ska rida Intermediaire, sedan blir det tåg hem. Det har visst gått vilt till hemma i Härnösand medan vi varit borta. Både mord och storbränder. Usch!

Det enda som lever rövare här är måsarna. Det är öronproppar i som gäller.

Hoppas de håller truten i natt :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE