Åter i Lofoten

I fredags satte jag mig på bussen kl 04.35 för att vara säker på att komma fram till Arlanda i tid. Härnösand var ganska öde:


Buss till Hudiksvall och sedan tåg till Uppsala.
Var tämligen ensam i förstaklass tyst avdelning. Folk verkar ha missat att det ibland bara skiljer några tior på priset?


Så långt allt väl... i Uppsala skulle vi åka ersättningsbuss resten av vägen på grund av en havererad elstation innan Stockholm. Vi var nog ett hundratal tågresenärer som dumpades i Uppsala, men inte kom det nån buss. Vi väntade i över en timme i regn och snålblåst medan SJ:s stackars tågvärdar meddelade att bussen "snart" skulle komma. Strax efter kl 10 fick vi höra att bussbolaget inte hade några lediga bussar!

Jag brydde mig inte om att vänta längre utan löste biljett på en av Uppsala Lokaltrafiks bussar till Arlanda. Kom fram i tid och sedan gick alla flygavgångar planenligt och utan bekymmer. Var framme i Leknes 18.55 och på kvällen hade jag två träningspass.



Återkommer med mer om helgen i nästa inlägg.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Vilken helt fantastisk miljö! Underbar!

2014-06-02 @ 06:27:16
Postat av: Johanna

Och då menade jag inte tågkup'en utan Lofoten alltså :D

2014-06-02 @ 06:27:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE