Borta bra

Sitter just och njuter i solen på Ridklubben Östjämten. Om 45 min ska jag ha träning, men jag är ute i god tid då jag inte riktigt vågar lita på mitt fordon...

Dagarna på Strömsholm var härliga. Vi har sett samtliga dressyrklasser och i princip alla ekipage. Det var bara sista prisutdelningen som vi svek för att kunna komma iväg hemåt.

Här tar mitt läktarsällskap, Fia, Alice och Mia, igen sig i en av pauserna.

Under söndagen började vi med att hålla tummarna för Lena och Lancelot i kyren (hur i all världen får man till ett tyskt u på en mobil?) Lite spänd häst och några missar, men man måste verkligen ge all kred. att de tagit sig hela vägen upp i klasserna.

Det har varit riktigt kul att få se ekipagen i Lövsta Future Challenge. Både de unga ryttarna och de unga hästarna. Bland ungdomarna kan man tydligt se vilka som nu börjar få lite rutin och vilka som är nya för året.
När det gäller de yngre hästarna råder ingen tvekan om att de är på väg upp och att vi kommer att se någon av dem på de internationella arenorna såsmåningom.
Arrangemanget i Strömsholm hade även några mindre bra inslag. Bland annat att prisutdelningarna kunde vänts mot C så hade all publik sett.
På söndagen stördes ungdomarnas SM kyr av extremt hög volym från hoppbanan. Dressyrmusiken dränktes bitvis helt.
Mycket bra var dock speakern som höll igång hela meetinget!

En av ritterna drabbades av musikkaos då det plötsligt bara sprakade ur högtalarna. Jag kan dock inte lasta arrangören för detta, då felet lika gärna kan ha legat någon annanstans.

Maten och fikat kunde varit bättre och större utbud, nu blev det timslånga köer och mycket tog slut.

Nu längtar jag till Falsterbo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE