Bortskämd i Steine

Jag har haft en härlig helg i Lofoten. Fredag-Söndag har det varit träning på Häst- og Helse i Leknes. De hade haft ett tag på sig att träna sedan sist och visst kan man se att de vill framåt :-) Några av dem tog tillfället i akt att rida alla tre dagarna och jag slås av att det verkligen känns som att man hinner mycket mer med tre pass än två. Konstaterade att det ju går att ha relativt sena pass på fredagkvällen så att fler kan få trimma en dag extra nästa gång.

Några nya ekipage fick jag också träffa, och dessvärre veta att en av hästarna från förra gången var skadad. Håller tummarna för att den trevliga hästen går att lappa ihop.

Min goda vän Sara med familj har skämt bort mig med fantastisk mat och en härlig tur upp på fjället på söndagskvällen.






Jag har också lärt mig en massa nyttigheter: s
Som tex varför man lägger uppblåsbara leksakskrokodiler i vattnet ( Något vi var väldigt roade och fundersamma över när vi såg det en gång förra sommaren) Och tänk att man ska behöva åka till Norge för att lyckas lära sig använda tandtråd utan att kväljas... Min tandläkare har försökt lära mig det i 15 år utan framgång :O

För första gången har jag vågat titta ut genom flygplansfönstret i såväl start som landning. Det tar sig ;-) Den här resan var ju dessutom flygvädret optimalt, till skillnad från förra resans blåst.

Optimalt har dock inte SJ fungerat. Blä så struligt och en evig tur att jag hade god tidsmarginaler mellan tåg och flyg!

Nästa gång får jag se Lofoten i höstfärger.

Kommentarer
Postat av: Fia

Men varför lägger man uppblåsbara krokodiler i diket då?

2014-06-03 @ 12:28:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE