Heldag på läktaren

Vi har tillbringat två hela dagar på dressyrläktaren och sett allt från femåringar till Grand Prix. I går förmiddags var det inte så trångt på läktaren, men allteftersom har det fyllt på med publik. Tror risken finns att vi är nördigast ;)

I pauserna har vi passat på att sträcka lite på benen på mässområdet. Jag har investerat i en ny hjälm. På tiden... den gamla har nog längesedan passerat "bäst-före datum". Det sägs ju att man ska byta hjälm med jämna mellanrum. Nu hittade jag en snygg med lite lagom mycket bling och som inte kostade massor av tusenlappar. Fyndade två par ridbyxor i går, ett par Cavallo och ett par Pikeur för 300 kr/st.

På alla prisutdelningar har vi tyvärr fått se rumpan på pristagarna. Av någon anledning har de valt att vända hästarna bort från den större av läktarna. I går satt nästan ingen publik på bänkarna på andra sidan men man ställde ändå av någon anledning upp åt det hållet:

I dag var det i alla fall ett antal åskådare som fick se framänden på ekipagen :)

Ny heldag väntar i morgon! :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE